Äpplepajsgröt i ugn med banansås

publicerat i Frukost, Mellanmål;
Hej fina ni!
Hoppas att allt är bra med er.
Tänk vad tiden går snabbt framåt, snart är det nytt år och ett år har bara sprungit iväg tycker jag. Man har hunnit med mycket, studera i Stockholm, varit i Kenya och haft ett solcellslampsprojekt, varit i Tanzania, fått jobb och fått förlängt till nästa år i april, överraskat min fina pojkvän i London när han varit där och tävlat i VM, varit på Pridefestivalen, varit i Göteborg med vårt projekt och föreläst, varit på Gotland med min utbildning, startat denna bloggen m.m. , ja man har ändå hunnit en hel del när man tänker efter faktiskt :)
 
Har ni något särskilt nyårslöfte? Jag har bestämt att jag ska börja med ett träningsschema att utgå efter, byta ut onyttiga saker till ett hälsosammare alternativ, precis som jag gör nu fast ännu mera, den 5 januari ska jag börja att donera blod (gillar inte sprutor men jag vill så gärna donera blod till behövande). Har ändå en del saker man vill ska infrias, men viktigaste är att nära och kära mår bra inklusive mig själv, sen faller allt annat på plats med hand.
Ser fram emot ett hälsosamt år med mycket träning!!
 
Idag har jag varit effektiv och gjort en stor sats med hummus, gjort juice, håller på att göra två plåtar med chips, den ena plåten med kanel och äpple och den andra med rotfrukter på, ska bli så spännande att se sen när det är färdigt. Tyvärr är det inte färdigt förrän senare ikväll, lägger upp bilder imorgon :)
 
Har ikväll gjort en favorit i repris nämligen äpplepajsgröt i ugn med banansås. Har lagt upp äpplepajsreceptet några inlägg tidigare (dock hade jag i lite extra krydda i såsom nejlika, ingefära och kardemumma) och min banansås har jag gjort på några msk turkisk yoghurt och 1 banan.
 
Min äpplepajsgröt med banansås, solrosfrön, kokos, kiwi, passionsfrukt och en hemmapressad juice.
Juicen är förresten gjord på äpplen, apelsiner, lime, clementiner, hade inga mått, ta i lite hur mycket du vill av varje beroende på hur surt du vill ha det :)
 

Häromdagen berättade jag förresten att jag skulle börja att grodda, nu är mina groddar äntligen färdiga och jag hade det till min lunch idag, nam nam!
Jag tycker att det känns så häftigt och kul att kunna äta något som man själv har odlat och att det är så himla nyttigt dessutom, woho!!
 
 
Ta hand om varandra därute!
 
Kramar,
Maria

Kommentera inlägget här :