Bra mat som är enkel att laga

publicerat i Lunch, Middag;
Ikväll slängde jag snabbt ihop lite middag som blev mums.
Jag stekte kycklinfärs med lite kryddor och någon msk kvarg, till det hade jag grönkål, riven morot, cocktailtomater, gurka, kiwi, brieost och äggbröd.
Tips och inspiration på dessa så kallade äggbröd har jag fått ifrån min syrra! Jätteenkla och det innehåller endast EN ingrediens, helt fantastiskt ju :) Receptet på dessa är från någon blogg som min syster hittat dessa på men som hon glömt, haha!
 
Äggbröd
Ingredienser;
  • 2 äggvitor
Mixa det ett tag med elvispen tills det att du kan vända skålen upp och ner utan att det trillar ur. Sedan penslade jag rapsolja på ett bakplåtspapper, på oljan strödde jag sesamfrön. In i ugnen i ca 10 min, längre tid om du vill ha det krispigt :)
 
Såhär såg mina ut idag när de var klara!
 
 
 
Nu idag har jag även varit och myst med två kompisar och hennes barn, bara en månad gammal och såå himla söt!! Åh, älskar små bebisar, så fina och mysiga.
Längtar sååå tills nästa år i mars då jag ska bli moster igen!!! I mars ska min syster föda sitt andra barn som kommer att bli en liten flicka! :)
Från bebisar till något helt annat, idag köpte jag ett stort paket chiafrön (lika bra att köpa ett stort paket tycker jag när jag ändå använder det hyfsat ofta) och en bok som handlar om "supermat", spännande det ska bli att läsa den!
 
Köpte även lite smink på rean idag, alltid användbart :)
 
 

Ha en fortsatt bra kväll.
 
Kramar,
Maria

Kommentera inlägget här :