Pannkakor i mitt hjärta <3

publicerat i
Hej finisar.
Alltså, jag kan då aldrig få nog av pannkakor, det är så fantastiskt gott, speciellt då pannkakorna är nyttiga också! Håller ni inte med?
Jag utgick från min pojkväns pannkaksrecept som jag har skrivit om i några inlägg tidigare, sen la jag till några ingredienser för att göra lite annorlunda denna gången :)
 
Marias banan och chokladpannkakor
Ingredienser;
  • 2,5 dl mjöl (jag hade 2 dl bovetemjöl och 0,5 dl mandelmjöl)
  • 2,5 dl mjölk (jag hade oatlys havredryck)
  • 1 ägg
  • 1,5 tsk bakpulver
  • 1 mått proteinpulver (jag hade one whey choklad och hasselnöt)
  • 1,5 msk rå kakao
  • 1 msk riven kokos
  • 1 mosad banan
Mixa och stek i ett stekjärn med kokosolja.
Till detta hade jag en banansås som jag kommit på själv.
 
Banansås
Ingredienser;
  • Lite mer än en halv banan
  • 2 msk turkisk yoghurt 10 %
  • 0,5 tsk honung
Mixa ihop allt, sen klart! Detta blev inte så mycket och räckte inte till alla mina pannkakor, men ni får prova er fram och se hur mycket ni vill ha :)
 
Detta blev sååå gott! På har jag granatäpple, kokoschips, björnbär, hallon, banan, chokladjordnötssmör (detta hittade jag på coop, så JÄKLA gott) och mandlar <3
 

För några veckor sen hittade jag och min pojkvän detta underbara jordnötssmör med smak av choklad på Coop i Helsingborg och det är ett danskt märke som heter urtekram. Det bästa är att den bara innehåller bra grejer och att den är ekologisk. För er som är nyfikna så innehåller den; jordnötter, kakaonibs, Carob, extra jungfrukokosolja, fettfattigt kakaopulver, vanilj, himalyasalt och citronpulver. Självklart så ska man inte överäta denna bara för att den är nyttig och himmelskt god, haha! Det kan vara väldigt lätt hänt kan jag lova!
 
 
Nu ska jag snart iväg och jobba, ha en underbar dag!
 
Kramar,
Maria
 

Kommentera inlägget här :