Pannkakor. ❤

publicerat i Mellanmål;
Häromdagen åt jag dessa supergoda amerikanskliknande pannkakorna till fika! :)
Jag hittade receptet på dessa i en ICA buffétidning men jag valde dock att ändra receptet till en lite nyttigare variant. 
Pannkakorna blev fluffiga & krispiga och såklart toppade jag dom med massa gott! 
Jag toppade med diverse bär/frukt, mandelsmör, lite kokosnötsstrimlor, chokladnötsmör, pumpafrön & sist men inte minst gjorde jag en hemmagjord supergod chokladröra som ni ser på pannkakan högst uppe till höger (mixa ihop några dadlar, några msk kokosolja och rå kakao), smaka av!
 
Orginalrecept
Ingredienser;
  • 2,5 dl vetemjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • 2 msk strösocker
  • 1,5 dl mjölk
  • 1/2 tsk salt
  • 1 ägg
  • 25 gram smör
Mitt omgjorda recept
Ingredienser;
  • 2,5 dl bovetemjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • 1-2 msk yaconsirap  (eller annan sötning såsom honung t.ex. Ni kan såklart skippa sötning om ni vill också.)
  • 1,5 dl havredryck
  • Salt
  • 1 ägg
  • 25 gram kokosolja
Blanda ihop alla torra ingredienser. Seperera ägget och vispa äggvitan till ett hårt skum. Vispa ihop äggulan med havredrycken/mjölken med smör/kokosolja. Blanda med dom torra ingredienserna. Vänd försiktigt ner äggvitan. Jag stekte pannkakorna i kokosolja!
 
 
 
 
Jag har haft fullt upp med att rensa bland mina saker härhemma då jag och min pojkvän letar för fullt efter en lägenhet och förhoppningsvis snart ska flytta till Malmö & jag har haft en del för mig också rent allmänt. 
Därför jag varit lite off här på bloggen...❤
 
Hoppas ni haft en mysig tisdag!
Kramar,
Maria

Kommentera inlägget här :