Uppfriskande raw citronbollar.

publicerat i Drycker, Mellanmål;
Eftersom att jag är ett stort fan av choklad, vem är inte det liksom? Haha!
Så brukar jag göra chokladbollar av olika slag med nötter/frön osv till fikat. 
Igår kände jag dock att nu får det vara lite ändring på det, så jag hittade på mina egna riktigt goda citronbollar istället för omväxlingens skull till vår eftermiddagsfika.
Dom är sådär härligt uppfriskande och samtidigt supergoda! 
Dessa passar perfekt till förmiddag/eftermiddagsfikat istället för en kaka som innehåller massor utav socker. Dessa är istället sötade med dadlar.
De har också relativt få ingredienser och hyfsat enkla att göra, det gillas!! 
Fick en stor tummen upp av mina föräldrar så det var ju väldigt kul! :)
De är dessutom mjölk, nöt- och glutenfria! Så de kan ätas utav de flesta! Toppen va?
 
Citronbollar 
Ingredienser;
  • 1 1/2 dl solrosfrön
  • 1 dl pumpafrön
  • Lite vaniljpulver 
  • 6 st dadlar
  • 2 msk kokosolja
  • Citronzest från 1 citron (citronskal)
  • Citronsaft från 1/2 citron 
Mixa och rulla! 
 
 
Kramar,
Maria 💗

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sofia:

Åh vad Gott med citron i, detta recept måste vara perfekt när man är sugen på något syrligt :)

Svar: Ja, det var verkligen supergott med citron & väldigt fräsch smak! :) ja de tycker jag verkligen! Du måste prova! 😙💕
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :