Julafton. 🎄

publicerat i Lunch, Middag;
Hejsan! 
Hoppas att ni alla hade en mysig jul med god mat och sÀllskap. Jag var hos min syster och hennes sambo + barn och myste hela dagen/kvÀllen. Vi körde pÄ julbord detta Äret dÀr alla tog med sig lite, blev lite utav ett knyte. Himla bra idé och roligt att kunna smaka lite av vad alla gjort! 
Jag stod för det vegetariska och lite nyttigare pÄ bordet. 
Till gottebordet gjorde jag supersmarriga chokladdoppade dadlar med nötfyllning i (inspiration till detta recept Àr ifrÄn en rawfoodkurs jag gÄtt pÄ i Malmö.) Superenkelt och gott. Det enda du ska göra Àr att du öppnar upp en dadel, trycker i en nöt (jag hade i mitt fall mandlar) och sedan doppar i 70% smÀlt mörkt choklad. Jag fick en del smÀlt choklad över och med det doppade jag apelsiner i, Àven det himla gott. Sist men inte minst gjorde jag supergoda kolor som jag ocksÄ gjorde förra Äret. Bild och recept hittar ni hÀr (receptet hittade jag hos superduktiga Evelina.)
 
 
 
 
 
Till sjÀlva julbordet gjorde jag bland annat vegetariska frikadeller som blev skitgoda om jag fÄr sÀga det sjÀlv! Jag har dock inte kommit pÄ receptet sjÀlv utan hittade det pÄ facebook (jag Àr med i en vegetarisk grupp dÀr de delar med sig utav spÀnnande recept).
Den personen som lagt upp receptet pÄ den sidan har hittat receptet hÀr. 
Jag gjorde Àven en grönkÄlssallad (inspiration till detta har jag Àven hÀr fÄtt ifrÄn en rawfoodkurs jag gÄtt pÄ i Malmö.) Den innehöll grönkÄl, apelsiner, valnötter, lite citronsaft & granatÀpple! 
 
 
 
Hoppas ni fĂ„r en lika mysig juldag. ❀
Kramar,
Maria 

Kommentera inlÀgget hÀr :