Hallonmugcake med raw banan- och chokladsås

publicerat i Drycker, Mellanmål;
Heeej!
Nu ikväll åt jag en sjukt god middag hemma med mina föräldrar efter att ha hängt med Ida och planerat lite med vår resa. Middagen bestod utav varmrökt lax, kokt potatis, romsås och grönsaker, love it!! Nu inväntas jobb vid 21.50, myser lite nu fram tills dess. 
 
Idag sov jag ca 8 timmar välbehövlig sömn efter att ha jobbat natten. Så när jag gick upp innan idag blev det en god frukost/lunch hallonmugcake med en raw banan- och chokladsås. Mums! Till det åt jag lite apelsin och drack en kopp chai te. 
 
Raw banan- och chokladsås
Ingredienser
  • 2 bananer
  • 1/2 msk rå kakao
  • 1,5 dl blötlagda cashewnötter (blötlagda över natten men räcker med några timmar också.)
Mixa ihop. 
 
Hallonmugcake
Ingredienser;
  • 1 msk rå kakao (kom på i efterhand att det var dumt att använda rå kakao när jag skulle värma det ändå i micron, haha. Förvirrade mig. )
  • 1 dl hallon 
  • 0,5 dl fiberhavregryn
  • 0,5 dl bovetemjöl
  • 1 msk green choice ekologiska jordnötssmör
Blanda ihop. Smörj en kopp med kokosolja och lägg i smeten, sätt in i micron ca 3 min. Jag toppade min mugcake med sås, kokoschips, bipollen, hallon, chiafrön, pumpafrön och gojibär. 
 
 
 
Nu myser jag i soffan och kollar lite lets dance. Har köpt nyttigt godis som jag köpt i Höganäs, saluhall. Första gången jag provar dessa;
 
 
Har ni provat? Vad tyckte ni? Detta är bär/fruktremmar med naturliga ingredienser i lite olika smaker.
Nu har jag smakat alla och tyckte nog att svartvinbär (denna var sur och smarrig!), hallon och mango var godast, tyckte ananas var lite sådär men det är ju självklart en smaksak :) 
Roligt att ha testat! 
 
Ha en fin kväll.
Kramar,
Maria

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av rememberthiis.blogg.se:

Gott!

Svar: Tack snälla! :):)
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :