Raw cashew- och gojibollar med smak av choklad och bananbröd.

publicerat i Drycker, Mellanmål;
Äntligen har jag fått baka av mig lite, åh jag bara älskar att baka! Vilken underbar känsla att få stå i köket och experimentera. :) 
Idag bakade jag ett bananbröd och raw cashew- och gojibollar med smak av choklad. Mums! 
 
Medans brödet var i ugnen innan passade jag på att baka nyttiga raw cashew- och gojibärsbollar med smak av choklad medan jag väntade. Dom blev sååååå himla goda.
Innan idag var det äntligen helt klarblå himmel och vårsol, mamma har plockat fina blommor som ni ser på bilden nedan.☀🌸
 
 
 
Raw cashew- och gojibollar med smak av choklad
Ingredienser;
  • 1/2 dl gojibär
  • 1 dl cashewnötter
  • 1 dl solrosfrön
  • 5 dadlar
  • 1 1/2 msk rå kakao
  • 2 msk kokosolja
Mixa först nötterna/fröna till mindre bitar, lägg sedan i resten av ingredienserna och mixa ihop. Forma till bollar. 
 
Improviserade ihop ett bananbröd idag som blev gott! Tyvärr blev det lite smuligt men ändå gott tycker jag, man lär sig och utvecklas hela tiden när man försöker sig på nya utmaningar! 
 
Bananbröd
Ingredienser;
  • 2 dl bovetemjöl
  • 1 dl havregryn
  • 1 dl pumpafrön
  • 1 dl solrosfrön
  • 2 tsk bakpulver
  • 1 mosad banan
  • Kanel och kardemumma
  • 2 msk linfrön
  • 1 rivet äpple
  • 2 msk chiafrön
  • 1/2 dl olivolja
Smöra en brödform med kokosolja och häll i kokosflingor istället för ströbröd, blanda ihop alla ingredienser till brödet och lägg i formen. 
 
Sätt ugnen på 200 grader, mitten av ugnen i ca 20 min sen sänker du värmen till 175 grader och flyttar ner plåten några steg i ytterligare 10 min. (Gör inte samma misstag som mig att lägga på gojibären innan du lägger in brödet i ugnen, mina brändes så jag la på nya efteråt istället, haha!
 
 
 
Ha en fin kväll.
Kramar,
Maria

Kommentera inlägget här :