Banan- och avokadopannkakor.

publicerat i Frukost, Mellanmål;
Efter en morgonpw och lite squats (jag och Ida har börjat med en squatsutmaning nu som ska vara under 30 dagar, häng på om ni vill. Skriv bara en kommentar till detta inlägget om ni är sugna så förklarar jag mer) gjorde jag en ny kombination av bananpannkakor där jag la till lite avokado. Det blev faktiskt väldigt gott och krämigt!! Dock gjorde jag ett litet misstag med att ta för lite ägg i, så det blev lite för kladdigt.
Hade nämligen inga fler ägg kvar hemma så jag provade att ta i lite chiafrön istället för att kunna hålla ihop det. Det ordnade sig och blev till slut bra!! Så tipset till er är att antingen ta mer ägg i eller göra som mig, att hälla i lite chiafrön. Jag gjorde sedan en jättegod jordgubbskräm som jag la på pannkakorna. Det blev ganska mycket utav krämen så halvera om ni inte vill ha så mycket som mig. Det blir mer än vad ni ser på bilden, haha! 
 
Banan- och avokadopannkakor
Ingredienser;
  • 1/2 avokado
  • 1 banan
  • Ca 1-2 msk chiafrön (prova er fram!)
  • 1 ägg
Mosa bananen och blanda ihop. Jag stekte dom i kokosolja!
 
Jordgubbskräm
Ingredienser;
  • 13 st jordgubbar
  • Lite kokosvatten
  • 1 banan
  • 1/2 avokado
Mixa ihop!
Jag toppade dessutom mina pannkakor med mango, jordgubbar, chokladgranola, goji- mandel och kardemummasmör. MUMS!
 
 
 
 
Kramar,
Maria

Kommentera inlägget här :