Grönkål. 💚

publicerat i Juice;
Grönt är verkligen skönt. Vilken underbar färg enligt mig! Häromdagen när jag var hemma hos mina föräldrar åkte jag och pappa till en bonde nära oss och jag kunde inte hålla mig ifrån att köpa 2 stora påsar med grönkål för endast 15 kr stycket. Hur underbart som helst!
Jag köpte även med mig hem svartkål & polkabetor. 
Älskar att kunna åka ut och köpa nyupptagna grönsaker som är färska och närodlade. Ska försöka att hitta något härligt ställe här i Malmö som också har det. 
Ni kanske vet något ställe i Malmö som man kan handla direkt utav bonden? 
 
 
Nu kan jag juica en massa härlig grönkål, det ser jag fram emot.
Man kan ju göra så mycket utav grönkålen såsom grönkålschips, sallad m.m. Brukar ni köpa grönkål & vad brukar nu isåfall göra med det? :)
Jag tänkte att jag får utforska vad som finns att göra utav det nu när jag har så mycket. 
 
Hoppas allt är bra med er förresten!
Kramar,
Maria

Kommentera inlägget här :