Hallonchiapudding med hampafröriskakor.

publicerat i Frukost, Mellanmål;
Innan idag åt jag en mumsig hallonchiapudding med min hemmagjorda granola (klick), kokos och kakaonibs. Till det åt jag två stycken hampafröriskakor med ägg, violifes vegetabiliska "ost" (supergod och den innehåller inga mejerier!), örtsalt och lite groddar efter att jag kört 1 timmes functional moves tidigare imorse. Det smakade riktigt gott efter lite träning! Älskar blandingen mellan riskaka, varmt ägg, krämig "ost", groddar och lite örtsalt på toppen, mums!
 
Hallonchiapudding 
Ingredienser;
  • 2 dl havredryck
  • 3,5 msk chiafrön
  • Ca 2 msk hallon
Blanda noga ihop allt tillsammans. Låt stå i kylen över natten eller en stund tills det blivit en pudding. Söta den med t.e.x honung om du vill ha din pudding sötare, jag skippade det men det är ju såklart en smaksak. :) 
 
 
Hoppas att ni får en fortsatt fin tisdag.
Kram,
Maria 

Kommentera inlägget här :