Hallonchiapudding varvat med mandlar, banan & cashew"grädde".

publicerat i Frukost, Mellanmål;
Jag glömde visst att dela med mig utav min goda frukost som jag åt igår, nämligen en hallonchiapudding varvat med hackad mandel, skivad banan & en klick cashew"grädde" på toppen. Väldigt gott och mättande! 
Har ni något favorit chiapuddingsrecept eller någon annan frukostfavorit ni vill dela med er utav? :) 
 
Hallonchiapudding
Ingredienser;
  • 3 msk chiafrön 
  • 2 dl havredryck 
  • 1/2 dl hallon
Blanda ihop alla ingedienwer noga. Ni kan såklart söta er pudding med något men eftersom att jag toppade min med cashew"grädde" ville jag inte ha mer sötma än så helt enkelt. 
 
Cashew"grädde"
Ingredienser;
  • 3 dl cashewnötter 
  • 1,5-2 dl vatten (prova er fram hur mycket ni behöver)
  • Lite vaniljpulver 
  • Sötning efter smak och tycke. Jag hade i lite agavesirap, gillar egentligen helst att söta med honung men vår var tyvärr slut hemma. 
Blötlägg nötterna några timmar. Mixa sedan ihop allt tillsammans till en slät röra. Ha tålamod! Det kan ta lite extra tid om man inte har en riktigt bra mixer.
 
 
Alltså åh, jag älskar höstens färger så himla mycket. Så himla fint!! Bladen på alla träd är så ljuvliga att kolla på!
Vad tycker ni om höste?
 
Hoppas ni får en trevlig helg.
Kramar,
Maria 
 

Kommentera inlägget här :