Björnbärschiapudding.

publicerat i
Startade imorse dagen med 1 timmes yogapass på gymmet, vilken härlig grej att inleda fredagen med (eller vilken dag som helst å andra sidan, haha). 
 
Igårkväll gjorde jag mig och Philip varsin björnbärschiapudding som vi skulle ha med oss till gymmet idag. Den är superenkel att göra och passar bra att ta med sig i en burk! 
Innan ett yogapass ska man inte äta så mycket så imorse drack jag bara ett glas grön juice. 
Eftersom att jag ville träna ett gympass efter mitt yogapass så passade det bra att ta med min chiapuddingen till gymmet och äta det innan jag skulle påbörja mitt andra pass. 
Jag varvade min pudding med mer björnbär, torkad frukt, nötter, frön & pauluns supermusli. 
 
Björnbärschiapudding 
Ingredienser;
  • 1/2 dl havredryck 
  • 2 dl björnbär 
  • Eventuell sötning (jag skippade det helt)
  • 3 msk chiafrön 
Mixa ihop havredrycken och björnbären. När du mixat ihop det blandar du det med 3 msk chiafrön noga. Ställ in i kylen tills det blivit en pudding eller över natten. 
 
 
Hoppas ni får en mysig fredag & helg! 💗 
Kramar,
Maria 

Kommentera inlägget här :