Chokladbollsmüsli.

publicerat i
Godmorgon, eller ska jag kanske säga god förmiddag? Jag har trots allt varit vaken sedan 05.50, haha!
Blev ett tidigt yogapass för mig imorse, alltid lika härligt en fredagsmorgon. :)
 
Igårkväll gjorde jag mig en ny omgång med hemmagjord müsli då min förra tagit slut. Senast jag gjorde müsli var inte alltför längesen och då blev den väldigt god & kryddig (receptet på den hittar ni HÄR) men just nu var jag sugen på en lite mer chokladig så jag skippade lite ingredienser och la till lite andra.
Jag tyckte faktiskt att smaken påminde lite om chokladbollsdeg, hur gött låter inte det? :)
Vad passar bättre än att göra dig själv en lyxig chokladmüsli såhär inför helgen? 
 
Chokladbollsmüsli 
Ingredienser;
  • 14 st färska dadlar
  • 2,5 dl glutenfria havregryn 
  • 3,5 msk rå kakao
  • 1,5 dl kokos
  • 1/2 msk kokosolja 
  • 1 dl pumpafrön 
Mixa allt tillsammans!
Det som är så himla skönt är att det inte behövs någon ugn, utan när du mixat klart allt så är din müsli färdig!
 
 
Hoppas ni får en underbar fredag & helg!
Kramar 

Kommentera inlägget här :