overnight oat med apelsin.

publicerat i Frukost, Mellanmål;
Efter några dagars uppehåll från bloggen känns det så himla kul att vara tillbaka! Alltid välbehövligt med lite ledighet & att få spendera sin tid med nära & kära. Min fina sambo har också äntligen kommit hem efter 1 månad iväg så har varit supermysigt att få vara med honom extra mycket!
Har ni haft en mysig jul? Med lite snö kanske? 
 
Här kommer iallafall ett väldigt fräscht alternativ till frukost som förbereds kvällen innan & är klart på morgonen, hur smidigt som helst!
 
Overnight oat med apelsin 
Ingredienser;
  • 2 dl färskpressad apelsinjuice (jag hade brämhults juice hemma redan så tog det)
  • 3 msk chiafrön 
  • 1 dl havregryn
  • 1 mosad banan
  • 1 näve hackade hasselnötter 
Blanda allt noga & ställ in I kylen. Imorse toppade jag den med gojibär, blåbär & småbitar utav en pepparkaksboll som jag inte hunnit äta upp efter julen. Recept på dom finns något inlägg bakåt!
 
 
Nu kallar strax mitt jobb, kram på er!!

Kommentera inlägget här :