GOD JUL!

publicerat i Allmänt;
Hej finisar!!
Hoppas att allt är bra med er såhär på självaste julafton, tyvärr har iallafall jag ingen snö utan bara ösregn haha..men så kan det vara, sålänge man får umgås med sin familj blir jag lycklig! 
 
Häromdagen fixade jag & mamma inför jul med att både baka & laga mat, så himla roligt! Delar med mig utav två recept nu & några andra recept under juldagarna! 
Vi bakade saffran- och kokostoppar & pepparkaksbollar.
Saffrantoppsreceptet hittade vi på "skippanudlarna" bloggen & de andra receptet har min mamma hittat på någon blogg/instagram som hon råkar glömma namnet på haha. 
 
Pepparkaksbollar
  • 4 dl havregryn (mixa till mjöl)
  • 10 st färska dadlar
  • 2 dl tranbär
  • 2 tsk pepparkakskrydda 
  • 1 dl kokosolja
Mixa allt & rulla till bollar. Jag ringlade över lite smält choklad på både våra bakverk. 
Har ni bakat/lagat något gott inför jul? 
 
 
Vill passa på att tacka alla ni som följer & kommenterar mina inlägg här, uppskattar det så himla mycket!!! Blir så glad ända in i själen! Hoppas ni får en helt fantastisk jul & juldagar!
Massa kramar på er. 💛 

Kommentera inlägget här :