Citronchiapudding med chokladsås.

publicerat i
Igårkväll efter att jag kommit hem från jobb blandade jag ihop en chiapudding. Perfekt frukost om man vill äta den morgonen efter, då är den ju redan färdig! Jag kände dock för att pimpa min pudding med lite extra gott, så jag gjorde en chokladsås som jag hällde ovanpå och slutligen toppade det hela med blandade bär, kakaonibs och kokos. 
Eftersom att det preeeecis fick plats med allt i glaset hällde jag över min frukost i en större skål för att undvika att spilla (detta gjorde jag efter att fotot tagits, haha) + att jag fyllde upp med ännu mer bär och lite pumpafrön. Jag blandade dessutom runt allt så att smakerna blandades ihop, såå gott! 
 
Kombinationen mellan fräsch citron och söt choklad tycker jag är så himla god tillsammans! Tycker ni borde prova! :)
 
Citronchiapudding 
Ingredienser;
  • 2 msk citronskal
  • 3 msk chiafrön
  • 2 dl havredryck 
Blanda väl och ställ in i kylen över natten. 
 
Chokladsås
Ingredienser;
  • 1 liten banan
  • 1 dadel
  • 1 dl vatten 
  • 1 msk rå kakao
Mixa!
 
 
Nu ska jag strax dra iväg för att jobba! 
Hoppas ni får en underbar lördag och helg. 
Kramar ❤

Kommentera inlägget här :