Krämig chokladsmoothie.

publicerat i Frukost, Mellanmål, Smoothie;
Alltså MMMH! Min frukost idag smakade så himla gott (smakade faktiskt lite som chokladpudding). Enkelt att mixa ihop och sen är det bara till att toppa med godsaker om man vill det. Jag var så sugen på något krämigt & chokladigt, så då mixade jag ihop lite på måfå. Eftersom att jag älskar att äta ur skål och med topping så hällde jag bara över min smoothie i en skål då det känns lite lyxigare att äta med sked tycker jag. :)
 
Krämig chokladsmoothie
Ingedienser;
  • 1 avokado
  • Ca 2-3 frysta bananer (jag tinade upp dom i ett varmt vattenbad först, räcker med några minuter)
  • 4 tsk rå kakao
  • 1 tsk honung 
  • 1 tsk kokossirap (alternativ 2 tsk honung istället eller annan sötning. Eller såklart ingen om ni hellre vill det)
  • 1,5 msk skalade hampafrön 
  • 1,5 dl kokosdryck 
Mixa ihop! Jag toppade min med gojibär, paranötter & kakaonibs. 
 
 
Vad äter ni till frukost idag?
Kramar,
Maria 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mickan:

Mm tack för inspo! Ligger fortfarande i sängen, tänkte nyss att jag ska göra smoothie till frukost så chokladsmoothie med tillbehör blir det! 😍

Svar: Det var så lite så, kul att kunna hjälpa till! :) åh, härligt att dra sig lite i sängen innan man drar upp och lagar frukost ju. 😊äälska choklad alltså! Hoppas den blev god!
Maria Gregorioff

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Äter onyttigt toastbröd med marmelad. Är så sjukt okreativ på morgonen.

Svar: Jaså? Gör frukost kvällen innan så du bara kan ta fram ur kylen och slipper att fixa en massa på morgonen. Typ smoothie? Kanske en chiapudding med goda kryddor? 😊
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :