Raw choklad- och citronbollar.

publicerat i Drycker, Mellanmål;
Nu för en liten stund sedan var jag så himla sugen på något litet för jag var lite hungrig. Kom på att jag ju kunde göra rawfoodbollar som lite eftermiddagsfika. Alltså, lyssna här..! Dom blev sådär himmelskt-super-dupergoda om jag får säga det själv. När det söta från dadlarna möter choklad och lite syrlighet. Blev så himla bra kombo faktiskt! Så ville såklart dela med mig utav receptet till er. ❤
 
Choklad- och citronbollar
Ingredienser;
  • 1 dl hasselnötter
  • 2,5 dl paranötter
  • 8 st dadlar
  • 1/2 dl vatten
  • 1 msk citronsaft
  • Citronskal från 1 liten citron 
  • 2 msk kakao
Mixa först nötterna till mindre bitar. Häll sedan i dadlarna och mixa tillsammans. Häll tillsist i resterande ingredienser. Blir smeten lite kladdig så är ett tips att ha dina fingrar lite fuktiga så att de blir lättare att rulla dom. Jag rullade mina i kokos & råa kakaonibs. Ställ dom gärna i en kylen en stund innan dom äts (jag åt dock en del utav smeten redan innan jag hann rulla färdigt dom, haha..)
 
 
Kramar på er. ❤

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av joanna- Aspergers, Bipolär, Speedway och Viktväkarna:

gott

Svar: Tack så mycket! :)
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :