Tofugryta med kokossmak.

publicerat i Allmänt;
Igår gjorde jag en himla god lunch måste jag säga & såklart vill jag dela med mig utav receptet till er.
 
Tofugryta med kokossmak (till ca 2 personer beroende på hur hungrig man är.)
Ingredienser;
  • 1/2 paprika
  • 1/2 purjolök 
  • 250 ml kokosmjölk (jag använde mig utav Garants rosa förpackning)
  • 200 gram tofu
  • Svartpeppar & herbamare örtsalt efter eget tycke 
  • 1 tsk gurkmeja
  • 2 tsk tamari
  • 1/2 paket sockerärtor 
  • 1 msk "påmackan" - oatly (valfritt)
Hacka paprika, sockerärtor & purjolök i små bitar. Stek det tillsammans i en stekpanna en liten stund. Under tiden du steker det börjar du att steka tofun tillsammans med tamarin. När grönsakerna stekts häller du över dom till tofun (jag använde mig utav en gryta när jag stekte tofun så allt skulle få plats där tillslut.) Häll i resterande ingredienser och blanda runt noga. Låt koka en liten stund på medelvärme. Krydda mer om du vill ha i mer smak. Jag hade lite quinoa kvar i kylskåpet som jag toppade min gryta med och lite tomater. 
 
 
Hoppas ni får en bra torsdag! 
Kram på er. 💜 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Linnéa - The Hungry Gosling:

Låter gott :)

Svar: Tack snälla! :)
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :