Mangochiapudding varvat med en jordgubb- och jordnötssmörsås.

publicerat i Frukost, Mellanmål;
Kände mig lite kreativ nu ikväll & blandade ihop en chiapudding med smak utav mango till lite kvällsmat, alltså himmel så gott!
Var på torget och handlade innan och fick där provsmaka lite mango som var god och fräsch att jag köpte med mig hem. Jag varvade puddingen med en härlig sås gjort på bland annat svenska jordgubbar & jordnötssmör. 
 
Mangochiapudding 
Ingedienser;
  • 1/2 ganska så liten färsk mango (skivad i mindre bitar)
  • 3 msk chiafrön
  • 2 dl havredryck 
  • 1/2 dl havregryn 
Blanda ihop väl & ställ in i kylen en liten stund, det räcker med ca 5-10 min faktiskt. :)
 
Jordgubb- och jordnötsås
Ingredienser;
  • Ca 10 st jordgubbar 
  • 1 tsk jordnötssmör 
  • En skvätt imat matlagningsgrädde (havrebaserad)
Mixa ihop allt till en slät sås!
 
Jag hällde över såsen på min pudding & toppade den ytterliggare med resten utav mangon, lite kokos, jordgubbar & madlar.
 
 
Hoppas ni har en fin kväll. 💗 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av rememberthiis.blogg.se:

gott :D

Svar: Tack snälla 😊
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :