Hemmagjord glass.

publicerat i Mellanmål;
Igårkväll när sötsuget smög sig på valde jag att inte äta något sockrigt & ohälsosamt utan jag gjorde min egna smarriga hemmagjorda glass (tar max 10 minuter att göra dessutom, underbart!).
Det är så enkelt & blir så gott, tycker jag!
Det är bara till att lägga allt i en matberedare alternativt stavmixa det. 
I all hast måttade jag inte riktigt exakt utan hällde bara på, så om ni själva ska göra detta recept så ta det med en nypa salt & ha det som en grund och häll på lite mer utav något om ni tycker det är gott/byt ut om det är något ni inte gillar. 
 
Gör detta till ert goda kvällssnack eller varför inte till mellanmål? 
 
Hemmagjord glass
Ingredienser;
  • 3 frysta bananer 
  • 1-2 msk rå kakao
  • 1 stor msk crunchy jordnötssmör 
  • Några skvättar imat matlagningsgrädde (eller annan vätska)
Mixa! 
 
 
Kram ❤

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jenn - forever abroad:

Haha, ta det med en nypa salt - men inte en nypa salt i glassen ;) Älskar att göra bananglass! Brukar mixa bara fryst banan och kakao + lite mjölk, men jordnötssmör, vilken bra idé. Tack för tipset.

En annan god hemmagjord sak är hemmagjord frozen yoghurt, den är dock lite onyttigare men fortfarande lite bättre än vanlig glass (tror jag), här är mitt recept på det: http://jennifersandstrom.se/2014/08/26/hemmagjord-frozen-yoghurt/

Min pojkvän droppade för övrigt i helgen att han vill införskaffa en glassmaskin.... Vet inte om jag känner att det är prio ett just nu såhär snart inne i november månad.

Svar: hahaha, du vet precis hur jag menar ;)! åh jag med!! såå gott! :) mums, det låter väldigt gott! ja, jordnötssmör är bäst! inga problem, bara roligt att kunna tipsa vidare. :) oh låter ju riktigt gott!! älsakr frozen yoghurt, måste kika in och kolla receptet, tack! haha jaså?! vad roligt att han vill införskaffa det nu när de är så kallt ute...brukar bli sugen på det på sommaren men varför inte nu haha! :)
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :