Morot- och äpplegröt.

publicerat i Frukost, Mellanmål;
Hejsan! Hoppas att allt är bra med er? :) 
Nu var det några dagar sedan jag la upp något här. Jag har varit iväg hela helgen i Linköping för att träffa kompisar och kände då att jag ville prioritera så mycket tid som möjligt för att bara umgås & mysa, vi alla bor i (nästan) olika städer så vi hinner tyvärr inte ses så ofta. Så välbehövligt och roligt att träffa dom, tyvärr kunde inte hela gänget ses men hoppas att alla kan nästa gång. :) 
Nu är jag iallafall på gång igen med recept!
Imorse gjorde jag en supergod & krämig morot- och äpplegröt toppat med godsaker! 
 
Morot- och äpplegröt 
Ingredienser;
  • 1 rivet äpple 
  • 1/2 stor riven morot (eller bara 1 normalstor morot) 
  • 1 dl havregryn 
  • 2,5 dl havredryck 
  • Lite kanel 
Blanda samman allt & låt koka upp till en gröt. 
Jag toppade med apelsin, axas granola & kanel! Passar så bra med gröt nu när det är så kallt ute tycker jag. :)
 
 
Hoppas ni får en underbar onsdag! 
Kramar!

Kommentera inlägget här :