Söt grön smoothiebowl.

publicerat i Frukost, Mellanmål, Smoothie;
Frukosten denna måndagsmorgon blev en söt smoothiebowl. Ett tips för att behålla den fina gröna färgen på smoothien är att mixa gröna grönsaker med gula frukter såsom banan, mango & ananas. 
Är någon utav er känsliga mot smaken utav avokado eller spenat så kan jag lova att det inte alls framhävs i denna smoothie! :)
 
Söt grön
Ingredienser;
  • 2 dl färsk ananas (fryst funkar också fint!)
  • 1 banan
  • 1 tsk grönt superfoodpulver - valfritt! (jag har ett mixat pulver hemma) 
  • 1,5 dl havredryck
  • 2 nävar spenat
  • 1/2 avokado
Mixa! Jag toppade med passionsfrukt, kokos & blåbär. 
Nästa gång ska jag nog pressa i lite lime, kom på i efterhand att det nog hade smakat fräscht!
 
 
 
Kram på er!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Amanda:

Hej! Vad läcker smoothien ser ut :)
Blir nyfiken på vad superfoodpulver innehåller eller baseras på, vet du?

Svar: Hej! Tack snälla. :) exakta innehållet kan jag gärna kolla upp till dig om du vill. 😀 har hällt över innehållet i en glasburk & slängt den andra burken men vi säljer den på mitt jobb så kan kolla imorgon när jag jobbar. :)
Maria Gregorioff

2:a kommentar, skriven , av Isabell:

Mums, tusen tack för recept! :D Måste prova!

Svar: Åh tack!! Inga problem. :) Vad roligt att höra!! Hoppas du kommer att gilla den. :)
Maria Gregorioff

3:e kommentar, skriven , av linda:

Lät som en vitaminboost jag behövde nu ;)

Svar: Haha men härligt!! Prova vetja ;)
Maria Gregorioff

4:e kommentar, skriven , av FrökenTV, bloggen om tv och film:

åååh, måste pröva

Svar: Åh ja!! Gör det! 😀😀
Maria Gregorioff

5:e kommentar, skriven , av Linnéa - The Hungry Gosling:

Det ser jättegott ut! :)

Svar: Tack så mycket! 😊
Maria Gregorioff

6:e kommentar, skriven , av Ellen:

Åh så fint och gott!

Svar: Tack snälla!! :)
Maria Gregorioff

7:e kommentar, skriven , av emiza:

MMums

Svar: Tack :):)
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :