Kvällspannkakor.

publicerat i Mellanmål, Middag;
Efter ett jobbigt men härligt sprintpass på spinningen åt jag en god kvällsmat i form utav pannkakor nu ikväll, var så sugen på det! 
Fick lite inspiration på recept från Nordic Wellnessbloggen som lät himla gott. 
Sen la jag till lite, men ungefär samma recept. 
 
Kvällspannkakor (det blir 5 st pannkakor)
Ingredienser;
  • 2 ägg
  • 1 mosad banan
  • 1 tsk bakpulver 
  • 1 dl bovetemjöl
  • 2 dl kokosmjölk 
Blanda ihop allt & stek på medelvärme. Till det åt jag fräsch sorbet, jordnötssmör, kakaonibs, limezest, kiwi, kokos & min hemmagjorda äpplemos som jag la på efter bilden tagits (receptet på den finns bara ett inlägg bakåt!). 
 
Hallon- och limesorbet a la Maria
Ingredienser;
  • 2 dl frysta hallon
  • 1 dadel
  • Saft från 1/2 lime
Mixa! 
 
 
 
 
Som ni kanske märker/vet vid det här laget så älskar jag alltså toppings..hahaha! 
 
Kram på er!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lovisa:

Åh toppingen ser super ut! :)

Svar: Tack snälla! De var verkligen supermums 😀
Maria Gregorioff

2:a kommentar, skriven , av Hannah Margreta:

Men gud vad det där såg gott ut!

Svar: Tack snälla du! 😊 trevlig helg!
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :