Björnbärsgröt.

publicerat i Frukost, Mellanmål;
Gör en annan variant på din vanliga gröt till morgondagens frukost vetja! Nu vet jag inte om jag snackar för mig själv eller om ni håller med mig men jag bara älskar att prova nya recept & ingredienser på t.e.x gröt/smoothies m.m. Alltid kul med nya smaker & varianter tycker jag.
 
Så idag gjorde jag en gröt på havredryck istället för på vatten (har iofs gjort det innan men kan ändå upprepas & skrivas här igen känner jag :)) + lite björnbär & kryddor. Himla gott! & såklart massa topping hehe. Extra plus att den innehåller få ingredienser! 
 
Björnbärsgröt 
Ingredienser;
  • 1 dl frysta björnbär 
  • 1 dl havregryn 
  • 2 dl havredryck 
  • Kanel & kardemumma efter tycke 
Blanda ihop allt & koka på medelvärme. Efter några minuter mosas bären. När det blivit en krämig gröt är det färdigt. Jag toppade med jordnötssmör, havtorn, frön, nötter & kokoschips. Ha gärna i lite havredryck också om du vill ha i lite vätska. 
 
 
Gör inget mig emot att gröten får en sån underbar färg utav bären!!
Hoppas ni får en fin kväll. Kramar! 

Kommentera inlägget här :