Krämig rödbetssmoothie.

publicerat i Frukost, Mellanmål, Smoothie;
Hej finisar! ❤
Hoppas att allt är bra med er? Dagarna bara springer iväg & det är nu redan helg, skönt att jag både är ledig idag & på söndag. Har jobbat mycket på senaste så det ska bli härligt att kunna återhämta sig lite. 
 
Imorse efter att jag tränat gjorde jag en ny variant på smoothien då jag blandade i en rödbeta, hade en hel påse hemma som jag helt glömt bort att använda så det passade perfekt. Det blev så himla krämigt & gott kan jag lova!!
Jag använder mig utav en höghastighetsblender så den mixar det mesta till krämigt, men har du inte det så skiva i mindre bitar/riv rödbetan så den mixas runt & inte blir i stora bitar.
 
Rödbetsssmoothie
Ingredienser;
  • 1 fryst banan
  • 1 dl fryst ananas
  • 1 rödbeta (delad i mindre bitar)
  • 2,5 dl krämig kokosmjölk 
  • 1 dl vatten 
  • Lite kanel
  • Några msk citronsaft (efter tycke, börja med lite)
  • 1 tsk macapulver (valfritt)
  • 1 avokado
  • En bit ingefära 
Mixa allt! Jag toppade med paranötter, pumpafrön, kokoschips, kiwi & havtorn.
 
 
Färgen på smoothien är ju bara helt underbar tycker jag, håller ni inte med? :)

Kommentera inlägget här :