Rödbetshummus.

publicerat i Lunch, Middag;
Komplettera din måltid med en rödbetshummus! Enkelt, proteinrik & smarrigt! Jag hade mycket rödbetor i då jag har så mycket utav det hemma, vill du inte ha i så mycket rödbetor, minska på det isåfall. :)
 
Rödbetshummus 
Ingredienser;
  • 5 rödbetor 
  • Salt 
  • Peppar
  • 4-6 msk tahini (jag hade ganska så mycket i, så himla gott ju!!)
  • 2 vitlökar 
  • 1 förpackning kokta kikärter (380 g)
Dela rödbetorna i mindre bitar. Mixa alla ingredienserna i en matberedare/stavmixer. Jag mixade först det i en matberedare & sedan med en stavmixer. 
 
 
Trevlig kväll! 
Kram!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Hej! Tog du bort spadet från kikärtorna eller blandas det i också?

Svar: Hejsan! Åh, det glömde jag skriva, bra du skrev! Jag tog bort spadet från kikärtorna. :)
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :