Vegansk snickers.

publicerat i Drycker, Mellanmål;
Testade igår att göra egen "snickers", hittade en massa olika recept så jag bestämde mig för att göra en blandning utav några olika recept.
Blev himla gott!!
Tänkte dock att till nästa gång göra den tunnare & mer åt det kolaaktiga hållet. 
Alltid kul med lite utmaning & försöka att fixa till receptet så det blir PRECIS som jag vill ha det. Tänkte jag ville dela med mig utav det iallafall. 
 
Snickers 
Ingredienser;
Botten
  • 2,5 dl salta nötter (blandade)
  • 2 msk havregrädde 
  • 1/2 dl kakaosmör
  • 1/2 dl kokos
  • 9 st dadlar
Mixa till det blivit en kletig röra, tryck ut i en form.
 
Jordnötsfyllning
Ingredienser;
  • 7 dadlar
  • 1/2 dl jordnötssmör (crunchy)
  • 1/2 dl salta jordnötter 
Mixa och tryck ut ovanpå bottnen.
Överst la jag på raw choklad (100 gram). Smälte på låg värme & hällde det över de två lagren.
Lägg in i frysen några timmar. Toppa med lite mer jordnötter. Skär så stora bitar du vill & njut!
 
 
Kram på er! 

Kommentera inlägget här :