Ugnsbakad gröt med kanel- och äpple.

publicerat i Frukost, Mellanmål;
Ledig dag idag för både mig & sambon. Det innebär oftast långfrukost med något extra lyxigt. Idag blev det en ugnsbakad gröt med äpple & kanel, så himla gott!!!
Utgick idag efter ett recept som jag hittade på internet.
HÄR är receptet.
Jag gjorde dock inte helt exakt som det stod (dock samma innehåll men inte samma tillvägagångsätt).
 
Jag skivade 1 äpple i botten (så det täckte hela botten) & hällde över kanel och lite honung. Efter det blandade jag ihop 2 ägg med 2 dl havregryn, lite bakpulver & 2 dl vatten. Hällde över äpplena. Sedan skivade jag ännu ett lager med äpple och gjorde samma smet igen & hällde över. Häll gärna på lite honung på äpplena/smeten för lite sötma. Jag toppade gröten med naturell kvarg blandat med lite honung & vatten (sambons påhitt) + gojibär, hackade hasselnötter & jordnötssmör. 
 
Eftersom att min sambo gillar enkelhet bäst skippade jag att hälla på frön & nötter överst på gröten innan den skickades in i ugnen så gör gärna det om du tycker om det! Jag tog det i efterhand istället. Förresten, ha ugnen på 175 grader & ha den inne i ca 25 minuter.. 
 
 
Snart ska vi spela badminton, såå kul!! Sjukt längesen bara så får se hur bra man är egentligen...haha.
Hoppas ni får en mysig söndag! 

Kommentera inlägget här :