Freakshake a la Maria.

publicerat i Frukost, Mellanmål, Smoothie;
Testade idag på att göra en såkallat "freakshake", sök på Google eller på Instagram så får ni upp en massa bilder på hur en sån kan se ut. Jag ville såklart också prova på att göra! 
Inte de lättaste faktiskt.. de ska ju se maffigt & stort ut med en massa topping & grejer. Träning ger färdighet, right? 
Fast ändå kul att göra en, kunna pimpa den lite som man själv känner för. 
 
Jag varvade mangoglass & spenatsmoothie. Det enda jag kunde gjort annorlunda var dock att skippa grönkålen i smoothien, eller iallafall bara ta pyttelite i. Annars väldigt god!! 
 
Mangoglass 
Ingredienser:
  • 1/2 dl kokosmjölk 
  • 1 fryst banan 
  • 2 dl fryst mango 
Mixa! 
 
Spenatsmoothie
Ingredienser:
  • 2 stora nävar spenat 
  • 1/2 banan 
  • 1/3 zucchini 
  • Saften från 1/2 lime 
  • 1,5 dl havredryck 
  • 1 näve grönkål (dock tyckte jag att den inte passa så bra i denna smoothie, så skippa helt eller ta bara liiite) 
  • 1/2 avokado 
  • 1,5 dl mango 
Mixa! 
 
Lägg först smoothien i botten sedan glassen ovanpå. Toppa med vad du gillar, använd grillspett att trä igenom lite godsaker på, jag hade mina rawbollar (recept på dom finns några inlägg bakåt), mer mango, jordgubbar & lime. Denna frukost är väldigt mättande märkte jag hehe, så jag sparade faktiskt lite utav den & ställde in i kylen.. 
Förresten! Prova gärna att göra min choklad/karamellsås som jag har toppat med här, sjukt god & enkel!! Receptet på den finns också några inlägg bak. 
 
 
Sista dagen att jobba innan lite ledighet, skönt!
Ska faktiskt återigen hem till mina föräldrar & mysa hela helgen, wiho! Vad ska ni göra till helgen? 
Kramar på er!! 

Kommentera inlägget här :