Kokoschiapudding med jordgubb & lime.

publicerat i Frukost, Mellanmål;
Igårkväll när jag kom hem från jobbet fixade jag iordning morgondagens frukost för att förenkla för mig själv då det är så skönt att ha den färdig när man kommer hem från sin träning på morgonen. Himla smart tycker jag! 
 
Det fick bli en kokoschiapudding med söta jordgubbar & syrlig lime, fin kombination om jag får säga det själv. 
 
Kokoschiapudding 
Ingredienser:
  • 1,5 dl krämig kokosmjölk (jag använder mig utav den rosa tetraförpackningen från Hemköp) 
  • Saften från 1/2 lime
  • 2 dl jordgubbar 
  • 3 msk chiafrön 
Stavmixa ihop allt & häll över i en skål & ställ in i kylen. Det går såklart lika bra att äta den samma dag, vänta bara en liten stund tills det tjocknat. 
 
 
Jag toppade den med lime, mango, banan, hackade nötter & nyttig chokladboll delad i mindre bitar (bra tips att ha som topping om du har bakat & det finns i din kyl hemma)! 
 
Ha nu en underbar dag & kram på er! 

Kommentera inlägget här :