Mysig helg + raw-food-bolls-recept.

publicerat i Mellanmål;
Har haft en supermysig helg hos mina föräldrar som bor en bit från oss. Lugn & ro, grillning, jordgubbsplock, prison breakmaraton & massa mys. Precis vad jag behövde!! Vad har ni gjort i helgen? 
 
Åkte därifrån idag & direkt till Köpenhamn för att möta upp min bättre hälft. Gick & strosa runt i affärer & åt gott. Alltid skönt med en spontan ledig dag från jobbet!
 
Var lite rastlös nu ikväll så bestämde mig för att baka rawfoodbollar som blev himla smarriga. Självklart ska ni få receptet! 
 
Citron- och chokladbollar (raw, vegan & glutenfria) 
Ingredienser:
  • 2 dl mandlar 
  • Saften från 1 liten citron 
  • Ca 12 st dadlar 
  • 1/2 msk rå kakao (hade haft i mer om jag hade, tog det sista som fanns kvar i burken) 
Mixa i en matberedare. Jag rullade dom i hackade pistagenötter, välj annat om ni vill det självklart. Ett tips innan ni rullar är att ha lite fuktiga händer. 
 
 
Lite bilder från helgen nedanför! 
Kvällssnacks, sååå gott & fräscht.
 
Dagens gröna frukost! 
 
Jordgubbsplock, någon mer än jag som inte kan få nog utav dom underbara bären?! På bilden har jag, mamma & pappa plockat ca 10 liter jordgubbar... Hehe. 
 
Ha en fortsatt mysig kväll, kram på er! 

Kommentera inlägget här :