Spenatglass.

publicerat i Drycker, Mellanmål;
Glass i stora lass, ja tack säger jag! Älskar glass, speciellt när man gör hemmagjord! Man kan blanda i lite vad man gillar & freestyla lite. Jag valde idag att göra en glass gjord på endast 3 ingredienser & den fina färgen kommer från färsk bladspenat. Kan dock lova er att man inte smakar något utav spenaten, så våga ha i lite mer grönt!
 
Spenatglass
Ingredienser;
  • 1 stor näve spenat 
  • 1 fryst banan
  • 2 dl fryst mango
Mixa allt tillsammans i en matberedare. 
 
 
Jag toppade med hampafrön, kiwi, nötter, frön, kokoschips & jordnötssmör.
 
Kram på er!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Isabell Hedberg:

Älskar spenat så den måste jag testa när jag köpt en matberedare, haha! :D

Hoppas du får en fin dag!

Svar: Åh, vad glad jag blir att höra! 😀 ja, matberedare är bra till så mycket så det är verkligen en investering tycker jag. 😊 hör gärna av dig när du provat! Hoppas du också får en fin fredag & helg!
Maria Gregorioff

2:a kommentar, skriven , av Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

Så gott

Svar: Tack!!
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :