Bovetevåfflor toppat med chokladglass.

publicerat i Drycker, Mellanmål;
Sen jag & min sambo köpte oss ett våffeljärn för bara några veckor sedan har vi hunnit göra en hel del våfflor. Det är både enkelt, gott & kan helt klart vara ett hälsosamt alternativ. Går lika bra att äta till frukost som till mellanmål, hur bra som helst!
Ska försöka att komma på mitt egna våffelsmetsrecept framtiden men dom senaste gångerna har vi gjort efter ett & samma recept, både gluten- och mjölkfritt!
 
Idag har jag dock lagt till lite färg till smeten, blev så fint med lite rosa färg tyckte jag! Den rosa färgen är ett pitayapulver som jag beställt på rawnice hemsida. Tog i några tsk utav det, går självklart lika bra utan eller varför inte prova med blåbärspulver eller ett grönt pulver (spirulina, vetegräs t.e.x)?
Receptet hittar ni 👉 här
 
 
Förresten! Jag gjorde dessutom en supergod & krämig glass som topping. Mixa bara 2 frysta bananer med 1 tsk lönnsirap & 2-3 tsk rå kakao.
 
Hoppas ni får en supermysig fredag & helg! Kram på er!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

Men åh så gott! :))

Svar: Tack snälla! :)
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :