Vetegrässmoothie.

publicerat i Frukost, Mellanmål, Smoothie;
Idag skördade jag äntligen mitt fiiina vetegräs som nu växt så fint en vecka. Jag & min mamma köpte ekologiska vetegroddar för ett tag sedan & sen la jag fröna i blöt 2 dagar. Efter det la jag ut fröna på bomull & vattnade dom ca 2 gånger om dagen. Tänk på att försöka lägga fröna bredvid varandra och inte på varandra (dock råkade jag visst göra det ändå hehe). 
 
Iallafall.. imorse klippte jag liten bunt härligt vetegräs och la i min smoothie. Hade först tänkt ha i lite fryst mango men den var tyvärr slut så fick bli lite bananer istället. Ta gärna i lite bär om ni känner för det! 
Vill ni prova smoothien utan vetegräs går det självklart också bra eller om ni vill ha vetegräspulver så ta någon tsk. 
 
Vetegrässmoothie 
Ingredienser;
  • 2 bananer alternativt lite bär
  • 2 nävar spenat 
  • En bunt färskt vetegräs alternativt ca 1-2 tsk vetegräspulver
  • 2 nävar grönkål (endast bladen) 
  • 2 dl havredryck 
  • 1 stav stjälkselleri
Mixa! 
 
 
 
 
Hoppas ni får en underbar fredag & helg! 
Kram på er!! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Carolin:

Ser ju gott ut :O

Svar: Haha aw tack!!
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :