Mangofrukost.

publicerat i Frukost, Mellanmål, Smoothie;
Till frukost idag blev det en hel del mango (i lite olika skepnader), så gott!
Både i min gröna smoothie & i min mango nice cream. Jag tycker det blir så himla bra att ha fryst mango i smoothies, ganska neutral smak men med en god lagom sötma.
Jag kombinerade idag både smoothie & nice cream med hemmagjord granola (som jag fått av mamma!) + några bitar utav min hemmagjorda råa chokladboll.
Är det lördag så är det va? Ibland är det gött att ha tid att lyxa till sin frukost lite.
 
Det kanske ser ut att vara krångligt att göra men det var de absolut inte. Behövs inte allt för många ingredienser heller! Jag gjorde den gröna smoothien i min mixer & nice creamen i en matberedare för att göra de hela lite enklare enligt mig.
Självklart går det ju lika bra att mixa de två olika komponenterna efter varandra i samma hushållsmaskin.
 
Grön smoothie 
Ingredienser:
  • 1 näve spenat
  • 1/2 banan
  • 2 dl fryst mango
  • 1 dl havredryck
  • Liten bit ingefära 
  • 1 tsk nyponpulver (valfritt)
Mixa!
 
Mango nice cream 
Ingredienser:
  • 2 dl fryst mango
  • 1/2 pressad lime
Mixa!
 
Jag la sedan den gröna smoothien i botten, ett lager granola, mango nice cream & till sist gojibär + några bitar utav rå chokladboll (recept hittar du i mitt förra inlägg).
 
 
Idag blir det lite shopping & lunch med en kompis, vad hittar ni på idag? 💚 

Kommentera inlägget här :