Snickersbites

publicerat i Mellanmål;
Gjorde igårkväll så sinnessjukt goda små snickersbites, perfekt som en liten munsbit när sötsuget dyker upp!
Eller varför inte till fikat?
Jag gjorde en nyttigare lite likande variant på snickers som jag såklart vill dela med mig utav till er!
Att göra dom är en liten process men SÅ värt!!!
 
Jag har gjort bitsen i fyra olika lager, väldigt gott kombinerat med jordnötssmör, choklad, nötbotten & kolasås. 
Receptet på "kolasåsen" har jag dock hittat hos superduktiga Cecilia!! 
 
Bottnen
Ingredienser:
  • 2 dl cashewnötter 
  • 1 dl kokosflingor 
  • 13 st dadlar 
  • 1/2 tsk vaniljpulver 
Mixa ihop allt & tryck ut i en form (jag använde mig utav en brödform), ställ i frys medan du gör nästa lager. 
 
Jordnötssmörslagret
Ingredienser:
  • 2 dl crunchy jordnötssmör 
  • 1 msk kokosolja 
  • 3 dadlar 
Mixa. Bred ut ovanpå bottnen. Ställ in i frysen. 
 
Kolasåslagret hittar du HÄR. Det lägger du sedan ovanpå jordnötssmörslagret. 
 
Sist men inte minst gör du choklad som du häller ovanpå kolasåsen.
 
Chokladsås 
Ingredienser:
  • 1 dl rå kakao 
  • 1 msk kokosolja (gärna rumstempererat då de ska gå lätt att blanda) 
  • 2-4 msk vatten (prova dig fram med lite först) 
  • 3 msk honung 
Blanda allt samman & häll ovanpå som sista lager. Blir det choklad över är de supergott att doppa bär eller banan i. 
Ställ in i frysen några timmar alternativt över natten. 
 
 
 
Hoppas ni får en mysig måndagskväll!
Kram på er 💜 

Kommentera inlägget här :