Blå chiapudding med bananglass.

publicerat i Fika, Frukost, Mellanmål;
Om ni läste mitt förra blogginlägg så kunde ni läsa att jag la upp ett recept med blå chiapudding. Idag gjorde jag faktiskt det igen men med endast krämig kokosmjölk & inte utblandat med havredryck denna gången + att jag kombinerade det med härlig bananglass & hallon. Supergott & mättande kan jag lova haha..
Toppade även med lite kakaonibs, kokoschips & hemmagjord chokladsås, mums (blanda bara kakao, lönnsirap & kokosolja).
 
Blå chiapudding
Ingredienser: 
  • 1 tsk blått sprirulinapulver (beställt på rawnice, går självklart att skippa detta)
  • 2 dl krämig kokosmjölk
  • 3 msk chiafrön
Blanda noga.
 
Bananglass 
Ingredienser:
  • 2 frysta bananer
Mixa! 
 
 
 
Hoppas ni får en fantastisk söndag! 

Kommentera inlägget här :