Knapriga mintchokladbollar

publicerat i Drycker, Mellanmål;
Alltså, dessa bollar jag gjorde idag var så jäkla goda!!!! 
Nu i veckan fick jag med mig lite mörkt mintchoklad hem från jobb så idag provade jag att smälta det & sen hälla det i smeten. Och det gjorde bollarna så himla smarriga kan jag lova (om man gillar mint vill säga). Smakar precis som after eight om ni någon gång smakat det? Plus lite extra knaperhet från nötterna. 
 
Mintchokladbollar
Ingredienser:
  • 100 g Equale mintkrisp chokladkaka (eller annan mintchoklad) 
  • 1 dl pistagenötter
  • 8 färska dadlar
  • 2 msk kakao
Mixa ihop alla ingredienser förutom chokladen. Ett tips är att inte mixa för länge så du fortfarande har kvar lite bitar utav nötterna, himla gott!  
Smält sedan chokladen över ett vattenbad & häll sedan i de med det andra, mixa igen. Rulla till bollar i kokos (akta så du inte bränner dig av chokladen bara).
 
 
Kram på er! 

Kommentera inlägget här :