Krämig avokado- och mangobowl.

publicerat i Frukost, Mellanmål, Smoothie;
Godmorgon finisar! Hoppas att allt är bra med er.
Själv sitter jag på bussen påväg från mina föräldrar & till jobbet.
Mamma & pappa hade nämligen fått gratis biljetter för att se Anna Skipper igårkväll så jag & min syrra fick varsin biljett också.
Himla intressant & lättsam föreläsning. När tillochmed min pappa tyckte det var bra (han ville först inte följa med hehe..) då är det bra betyg!
Hon berättade lite om hur våra matvanor ändrats genom åren & lite mer ingående om socker m.m. Jag som är matnörd tyckte det var så himla intressant!
 
Men nog om det. Nu till något som ligger mig varmt om hjärtat (mat såklart! haha). Imorse åt jag en smarrig avokado- och mangosmoothie + mammas hemmagjorda knäcke med ägg, tomat & örtsalt på (kom tyvärr inte med på bild).
 
Avokado- och mangobowl
Ingredienser:
  • 1/2 avokado
  • Ca 2 dl fryst mango
  • Lite riven ingefära
  • 1 banan
  • Citronsaft från 1/2 citron
  • Ca 2 dl mandeldryck (eller annan vätska)
  • 1 stor näve spenat
Mixa!
 
 
Vad äter ni till frukost idag? Kram på er! 

Kommentera inlägget här :