Chokladbakelse toppat med krämig mousse.

publicerat i Fika, Mellanmål;
Hej fina ni!
Hoppas ni haft/har en fin helg såhär långt. Jag själv sitter just nu & äter lunch på jobbet, tänkte också passa på att lägga upp ett supergott recept på goda chokladbakelse med härlig mousse på toppen. Då min kollega fyller år idag så måste det ju såklart firas, så igårkväll bakade jag ihop denna!
 
Som några utav er kanske vet, så älskar jag choklad hehe, därav fick det bli en kaka maxad med just det.
 
Det som är så himla fantastiskt är att den innehåller så mycket bra råvaror, fina fetter & bra med fibrer.
Hurra för våra tarmar!
 
Chokladbakelse
Ingredienser:
  • 7 dadlar
  • 1,5 dl havregryn
  • 3 msk kokosolja
  • 2 msk rå kakao
  • 1 msk vatten
  • 1 msk jordnötssmör
Mixa allt! Tryck ut i muffinsformar alternativt i en liten form.
 
Rå chokladmousse
Ingredienser:
  • 2 avokados
  • 2,5 msk kokosolja
  • 2 msk rå kakao
  • 2,5 msk rå honung (vanlig går självklart också bra)
Mixa till en len mousse. Ställ in den i kylen en liten stund tills den blivit lite hårdare, då är den lättare att bre på bottnen. Servera! Jag toppade med lite kokosflingor bara.
 
 
Ha nu en mysig söndag! 

Kommentera inlägget här :