Alternativ istället för yoghurt.

publicerat i Fika, Frukost, Mellanmål, Smoothie;
Då "vanlig" fruktyoghurt tyvärr innehåller mycket socker tycker jag det är så himla gott, enkelt & mer värt att göra sin "egna" + att jag gärna vill ha min vegansk. 
Jag baserade min idag på krämig kokosmjölk som fått stå i kylen över natten så den blivit mer krämig & hårdare i konsistensen. Jag använder mig utav en från Hemköp (garant rosa förpackning) som jag verkligen tycker är bra!
Jag varvar två stycken olika, blev en god kombination tycker jag! Men självklart behöver man inte de, räcker gott & väl med en.
Eller varför inte go crazy & blanda många olika frukter/bär i samma?
Jag gjorde det i två omgångar & blandade sedan ihop dom med en sked (blev så himla härlig färg & fina swirls som man så fint kan säga, haha).
 
Ananas"yoghurt" (förslag på bättre namn tas gärna emot) 
Ingredienser:
  • 1 dl fryst ananas
  • 1 banan
  • 1-2 tsk citronsaft
  • 1,5-2 dl krämig kokosmjölk
Mixa. 
 
Tranbärs"yoghurt"
Ingredienser:
  • 1 dl fryst tranbär
  • 1/2 dl kokosmjölk
  • 1/2 dl havredryck (alternativt mer kokosmjölk)
  • 1 banan
Mixa. 
Glöm inte att toppa med en MASSA gott!!!
Kan ni lyckas se allt jag toppat med? Jag gick lite bananas idag hahaha.. 
 
 
 
Brukar ni äta yoghurt/fil/kvarg? Eller gör ni själva egna smoothiebowls? :)
Kramar!

Kommentera inlägget här :