Sellerijuice, ja eller nej?

publicerat i , Drycker, Juice;
Hej finisar!
Hur är allt med er?
Jag har för några veckor sedan börjat följa medicalmedium på instagram, kommer inte riktigt ihåg hur jag hamna där men han lägger upp mycket intressant.
Det var han (tror jag?) som kom på det här med att dricka sellerijuice ska vara supernyttigt och ha många hälsofördelar. Många har dessutom delat med sig och berättat deras stories om hur mycket det hjälpt dom.
Jag blev så nyfiken att jag helt enkelt provade att juica ENDAST selleri (fördelen är alltså att man bara ska dricka ren selleriujice). Måste ju erkänna att de inte smakar så gott haha! Har funderat på att dricka det varje dag några veckor fram över för att se hur det påverkar mig, så blir kanske att jag gör det. 
 
Har ni hört något om detta? Isåfall, har ni provat?
 
Här nedan har jag gjort två olika juicer, en selleri och en vitaminrik juice. Vilken skulle ni välja? Hade ni vågat prova att dricka selleri? Haha..
 
Vitaminrik juice 
Ingredienser;
  • 2 morötter
  • 2 äpple
  • 3 apelsiner 
  • En bit ingefära 
  • En liten bit gurkmeja 
  • 1 citron 
Juica!
 
Sellerijuice
Ingredienser; 
  • Ca 1,5-2 selleribuntar (alltså 1= 1 påse)
Juica! 
 
 
Kram ❤️

Kommentera inlägget här :