Mandelnicecream

publicerat i Fika, Mellanmål, Nicecream;
Hej fina läsare 
Hur är allt med er?
Nu har jag gått tillbaka till att äta lite varm mat igen efter att ha ätit rawfood i 5 dagar. Spännande utmaning och var väldigt rolig att göra.
Jag kände mig mer energisk, vaknade upp utvilad och pigg varje morgon (kan också bero på att jag gått och lagt mig i tid såklart haha). Kände mig klar i huvudet liksom. Så både positivt och negativt med rå mat givetvis. Älskar verkligen hur pigg man blir utav all grön mat, dock äter jag ganska mycket grönsaker i vanliga fall, men man kan alltid öka ett snäpp nu efter min rawfood vecka. Kände även att när jag körde rawfood att jag inte alls var sötsugen, kände mig liksom mätt och belåten efter varje måltid.
 
Till de lite negativa var väl att jag tror jag kan ha ätit lite väl mycket nötter för min mage blev ganska bullrig (kanske en vanesak att magen måste vänja sig också). Blev lite väl bra och jag blev sådär övermätt vid något tillfälle då jag ätit nötsås flera dagar hehe. Väldigt gott såklart men ja ni förstår kanske. 
 
Sen saknade jag faktiskt varm mat (uppenbarligen hehe), kände sig lite tom utan den. Men man är ju en vanemänniska så är väl kanske inte så konstigt att det blev så. Det är ju ändå ganska mycket som går bort som man är van vid att äta så att säga. Men de viktiga är väl att fokusera på de man kan äta och inte tvärtom. Svåra var att människor i min omgivning åt mat som man själv brukar göra och då tog de emot lite haha.. saknade att äta bönor, kikärtor m.m 
 
Absolut kul att prova på och jag kommer säkerligen att äta mer rå mat nu även om jag äter en hel del redan. Fick iaf några nya goda recept att göra framöver! 
 
Igår gjorde jag iallafall en sån god frukost, som jag inte hann lägga upp igår). 
 
Mandelnicecream
Ingredienser;
  • 3 frysta bananer 
  • 1 msk mandelsmör
  • 1-2 dl mandelmjölk (börja med 1 och se, beror på vilken konstistens du vill ha)
  • 1-2 msk rå kakao
  • 2 msk hampafrö
Mixa! 
 
 
Har förresten köpt superfina ätbara blommor, dom ni ser på bild. Är dom inte himla söta? :)
Kram på er! 

Kommentera inlägget här :