Bärsmoothie

publicerat i Drycker, Frukost, Mellanmål, Smoothie;
Hej fina läsare!
Allt bra med er? God fortsättning, tänk att det redan är nytt år, känns helt galet faktiskt samtidigt som de är härligt på samma gång!
 
Har en kul nyhet att berätta förresten! Idag & två till datum framöver ska jag göra ett samarbete med företaget spicemaster, dom gör olika slags kryddor (utan socker, salt & tillsatser + ekologiska, helt fantastiskt tycker jag!)
Iochmed detta kommer jag att lägga upp bilder på min Instagram (där heter jag heartfulloffood). De kommer att göra en serie i 3 delar där de berättar lite om hur socker & salt i för stor skala gör för vår kropp. Hur spännande som helst!! Mer om detta finns på deras hemsida! 
Spicemaster.se
 
Jag har tagit fram ett smoothierecept där jag använder deras härliga "morning wellness" krydda som innehåller kanel, gurkmeja, ingefära & kardemumma.  
 
Bärsmoothie (2 portioner)
Ingredienser;
  • 1 fryst & 1 ofryst banan (går bra med antingen eller också, jag tog vad jag hade hemma haha)
  • 2 dl mango 
  • 2 dl hallon
  • 3 dl växtbaserad mjölk
  • 1-2 tsk morning wellness (spice master krydda)
  • 1/2 avokado 
Receptet är på ett ungefär, så freestyla gärna!
Mixa alla ingredienser tillsammans. 
 
 
Kramar till er! 💚

Kommentera inlägget här :