Mango- och svartkålssmoothie.

publicerat i Drycker, Frukost, Mellanmål, Smoothie;
Hej finisar, hur är allt med er? 🙏
Precis ätit upp min grönagröna frukostsmo, mums! För att få i sig så många olika grönsaker som möjligt är de himla smart att variera sig i sina smoothies (även om jag har favoriter och ofta kör på det), man kan iallafall försöka så gott man kan!
 
Mango- och svartkålssmoothie
Ingredienser;
  • 2 dl fryst mango 
  • 1,5 fryst banan
  • 3 blad svartkål (ej stjälk, den sparar jag till att juica)
  • 2 grönkålsblad (samma som ovan, alltså ej stjälken)
  • 3 dl oatlys ikaffe (går lika bra med annan växtdryck)
  • 1/2 avokado 
Mixa! Jag använder mig utav en höghastighetsmixer så allt blir smooth, så mixa längre om du inte har det. 
 
 
Vad brukar ni ha i era smoothies? 

Kommentera inlägget här :