Bananpannkakor med chokladsås.

publicerat i Frukost, Mellanmål, Pannkaka/våffla;
Pannkakor kan man ju verkligen äta jämt och ständigt, eller? Jo jag menar, de funkar till frukost, lunch, mellanmål och middag. Så enkelt att ändra toppingen på vad man är sugen på just då eller om man vill ha lite mer matiga kan man ju göra pannkakor som inte är så söta t.e.x. Just då gjorde jag bananpannkakor som tde söta hållet och de åt jag till frukost. Så gott och enkelt! Ibland är det gött att kunna lyxa till det lite när man är ledig!
Receptet har jag gjort flera gånger förut, har hittat det hos Ida Warg, klicka HÄR. Till dom gjorde jag en himla god chokladsås (som jag tyvärr inte skrev ner exakt mått då jag inte tänkt lägga upp det haha). Så det får bli på ett ungefär så ska jag tills nästa gång skriva upp exakt. Man kan alltid freestyla lite själv med smakerna vad man själv gillar. 
 
Chokladsås (på ett ungefär)
Ingredienser;
  • 4-5 färska dadlar
  • 1-1,5 dl ikaffe (oatlys)
  • 2-4 msk kakao (beroende på hur mycket chokladsmak man vill ha)
  • Någon msk lönnsirap 
Mixa!
 
 
De jag inte åt upp utav såsen ställde jag bara in i kylen. Kan ju vara gott till annat också tänker jag, till gröt, smoothies. 
Vad brukar ni äta till frukost? 

Kommentera inlägget här :