Mango- och jordnötsbowl.

publicerat i Mellanmål;
Är just nu på väg till jobbet och passar då på att lägga upp ett himla gott recept på frukosten jag åt imorse. Att blanda mango med kakao, jordnötssmör och banan m.m blir så gott!! Ni bara måste testa (om jag får bestämma haha!) 
 
Då detta inte var planerat att jag skulle lägga upp så är receptet på ett ungefär, de bästa är alltid att smaka sig fram oavsett. Vi människor har så olika smak och vad vi tycker om, så då är de ju väldigt bra att utgå efter sig själv. 
 
Mango- och jordnötsbowl
Ingredienser;
  • Ca 1,5-2 dl fryst mango 
  • 1 banan
  • 1 msk jordnötssmör
  • 1/2 msk rå kakao (ej rå går också givetvis bra!)
  • Ca 2-3 dl havredryck 
  • 1/2 dl havregryn 
  • 1/2 avokado 
Mixa! 
 
 
Jag är en stor sucker för topping så jag toppar gärna med massa gott såsom frukt, bär, kokos m.m. 
 
Vad äter ni idag till frukost? Kram på er! 

Kommentera inlägget här :