Kanel- och kardemummabovetegröt varvat med jordnötssås

publicerat i Frukost, Mellanmål;
God eftermiddag!
Hoppas att ni än sålänge har en himla mysig lördag, jag är just nu påväg till träning, härligt!! 
Vad ska ni göra idag för mysigt? 
 
Provade mig på en ny variant på frukost/lunch idag när jag vaknade efter en nattsjobb. Jag åt en kanel- och kardemummabovetegröt varvat med jordnötskräm. Mumma! 💜
Toppade gröten med hallon, bipollen, chiafrön, kokoschips, gojibär och pumpafrön. 
 
Kanel- och kardemummabovetegröt
Ingredieser;
  • Ca 3 dl vatten (beroende på hur tjock man vill ha sin gröt)
  • Solroskärnor 
  • Kokos
  • Kanel och kardemumma 
  • 1 dl krossat bovete

Koka alla ingredienser tillsammans i några minuter (ca 5 min), glöm inte att röra lite hela tiden så att gröten inte fastnar i botten, du kan behöva lägga i lite vatten under tiden men det märker du om det blir för kladdigt och inte grötigt. Där jag inte har skrivit några mått, där höftade jag lite och bara hällde i, ta i efter tycke. Man kan ju blanda i torkad frukt, banan eller lite vad man tycker om. Jag kom på att det hade varit gott att blanda i någon krämig sås till min gröt så jag hittade på en himla god raw jordnötskräm. 

 
Raw jordnötskräm
Ingredienser;
  • 1 msk green choice ekologiska jordnötssmör
  • 1 banan
  • 1 avokado
  • 2,5 msk hallon
  • 1 apelsin 
  • Lite salt
Lägg varannat lager gröt och varannat med krämen. 
 
 
 
 
Ha en fin lördag!
Kramar,
Maria

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av linn:

Mums!

Svar: Tack snälla! :) trevlig helg!
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :